Nemzetközi projektek

<< Vissza

2006. június – Clydebank (Egyesült Királyság, Skócia)

"A 21. század technológiája a gépjármű-karosszéria javításban"

szakiskolai mobilitási projekt az Oktatási Minisztérium támogatásával, a Tempus Közalapítvány közvetítésével (L-SZI-03/2004)

2006. május 28. és 2006. június 24. között 5 szakiskolai tanuló utazott Clydebank-be (Skócia, Egyesült Királyság), hogy részt vegyen egy 4 hetes szakmai gyakorlaton, melyet a Clydebank College fogadó intézmény szervezett. A tanulók a négyhetes gyakorlatukat a fogadó intézmény tanműhelyeiben végzett magas szintű szakmai munkával töltötték skót diákokkal vegyes tanulócsoportokban. Munkájuk során új karosszériajavítási technológiákkal, korszerű festékanyagokkal ismerkedtek és az angol nyelvtudásukat is fejleszthették. Szabadidőben sokat sportoltak (az aktuális labdarúgó világbajnokságot követték a tévén keresztül), hétvégeken pedig a közeli Loch Lommond-hoz, Glasgow-ba, Stirling-be, Edinburgh-ba, Falkirk-be, Helensburg-ba kirándultak. A búcsúpiknikre egy apró szigeten, Millport-ban (Cumbrae) került sor. A Skóciában tartózkodó tanulók mind a szakmai, mind a kulturális programjukat a magasépítő technikus diákokkal azonos időben töltötték a Clydebank College-ban.
A külföldi szakmai gyakorlaton részt vett kedvezményezettek:

  • Kiss Zoltán karosszéria lakatos, 11. évfolyamos tanuló
  • Krisztián Attila fényező-mázoló, 11. évfolyamos tanuló
  • Palotás Gábor   karosszéria lakatos, 11. évfolyamos tanuló
  • Rácz Róbert karosszéria lakatos, 11. évfolyamos tanuló
  • Tapodi Gábor karosszéria lakatos, 11. évfolyamos tanuló

A tanulókat Zakar Béláné nyelvtanár mentorálta a helyszínen. A fogadó intézményben a projekt és a diákok támogatói Gordon Lyon igazgatóhelyettes és Thomas McCusker nemzetközi projekt-koordinátor voltak.
Az intézetünk tanműhelyének vezetője, Gubán Gyula az 1. héten monitoring látogatás keretében győződhetett meg arról, hogy a tanműhelyekben a pályázatban meghatározott szakmai munkának maradéktalanul megfelelő körülmények között dolgozhatnak a diákok.
A kiutazó tanulók lelki felkészítését Nyíriné F. Tóth Edit, kulturális felkészítését Watson Judit, angol nyelvi felkészítését Zakar Béláné tanárnők végezték.
A projektet Watson Judit koordinálta a magyar kollégákkal és a skót partnerintézménnyel közösen.

Watson Judit
projekt-koordinátor

FINAL REPORT ON LEONARDO PROJECT

MAY – JUNE 2006

It was the unanimous opinion of all staff questioned that the students benefited a great deal from their visit to Clydebank College and taking an active part in the vocational classes. The students were interested and enthusiastic in their work. They were well-behaved and their time-keeping and attendance were very good.

Half of the group was assigned to work in the Motor Vehicle environment with local trainee technicians from Scotland. The other half of the group was assigned to work in the Construction Department where they also worked with local trainee students from Scotland studying Interior Design, Carpentry and Joinery and Brickwork.

While the students appeared to enjoy and participated well in all aspects of their work in college, they made a series of visits including;

  1. the city of Glasgow;
  2. the city of Edinburgh including the Scottish Parliament;
  3. the Falkirk Wheel;
  4. Ibrox Football Stadium (Rangers Football Club).

 

These visits provided the opportunity to learn a little of Scotland as a country, the surrounding areas and the people of Scotland.

Several activities which proved to be popular included;

  1. the Architecture Exhibition;
  2. the Go-Karts;
  3. football.

 

The college staff were not aware of any aspects of the programme which the students did not enjoy.

We believe that the students also learned something of the Scottish culture by being integrated with our existing classes and also by social events with students and other people from Clydebank College.

The college staff enjoyed having the students from Kecskemét as part of the Leonardo Project and it was stated by all the academic staff involved that another group would be welcome should such an opportunity arise in the future.

Two issues which made it rather awkward for the students were the fact that the local classes ended a week before the students were due to leave. This took away a little from the opportunity to mix and help to improve their English language skills, although visits during that period ensured that time was well managed.

The second matter was an observation by one member of staff that perhaps a four-week period may have been rather long for some students to be away from home.

Clydebank College are grateful for the opportunity to have hosted the students and staff and thank the funders for allowing the project to take place.

Dr Gordon Lyon
Centre Manger for
Media and Technology
10 October, 2006

 

<< Vissza